Ponad 40% Polaków dostosowuje styl zegarka do ubioru. Tylu z nas posiada przynajmniej dwa różnorodne modele – wskazują badania SMG/KRC, przeprowadzone na zlecenie Timex Group Polska.
Niemal trzykrotnie - z 16% w 2006 do 42% obecnie - wzrosła liczba osób posiadających nie tylko dwa, ale trzy czy cztery modele. „Polacy traktują zegarki jak pełnoprawne dodatki modowe. Chętniej dobieramy zegarek do okazji: inny do pracy, inny do uprawiania sportu" - ocenia Anna Borg, dyrektor Timex Group Polska.Co interesujące, wśród właścicieli zegarków jest więcej mężczyzn (83%) niż kobiet (76%). „Panie mają więcej możliwości podkreślenia swego stylu i statusu poprzez dodatki. W przypadku mężczyzn liczba akcesoriów jest zawężona właśnie do zegarka, a także krawata, butów czy spinek do koszuli" - tłumaczy Anna Borg. Najważniejszym kryterium wyboru zegarka jest wygląd - zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Dodatkowo panie zwracają większą niż mężczyźni uwagę na cenę zegarka, ci zaś nad koszty przedkładają jakość i funkcjonalność modeli: m.in. niezawodność, użyte materiały, wodoodporność, podświetlenie tarczy. „Tym, co ostatnio bardzo się podoba, są zegarki inspirowane wzornictwem sportowym, np. chronografy" - dodaje Anna Borg. „W zeszłym roku bardzo modne były zegarki z kwadratowymi tarczami - zarówno damskie, jak i męskie. Co szczególnie nas cieszy, Polacy są coraz bardziej otwarci na kolory: w 2008 roku panie szczególnie upodobały sobie zegarki na czerwonych paskach. Jestem przekonana, że wyraziste kolory dodatków będą jednym z podstawowych trendów również w bieżącym roku." - dodaje.