Madonnie podobno najbardziej podoba się stylowy trencz z bawełnianej popeliny i trencz ze skóry. W kolekcji „M by Madonna” dominują barwy neutralne, jak biel, czerń, khaki i szary. Tkaniny są różnorodne, od jedwabiu, poprzez wełnę i wiskozowy dżersej, do lycry. Cała linia została ozdobiona małym logo w postaci litery M na podszewkach, zamkach i guzikach. Linię uzupełnia kolekcja dodatków, obejmująca m.in. okulary słoneczne, torebki koktajlowe i kopertówki oraz wąskie skórzane paski.
Ta współpraca pomiędzy dwoma gigantami, muzyki i mody, rozpoczęła się wiosną zeszłego roku, kiedy to firma H&M zaopatrzyła w kompletną garderobę pozasceniczną całą ekipę koncertową Madonny, łącznie z muzykami, tancerzami, obsługą techniczną i samą „Material girl”. Efektem tej pierwszej współpracy Madonny z H&M był specjalnie zaprojektowany dres. Kolekcja „M by Madonna” będzie sprzedawana w 28 krajach na całym świecie.