Tak zrodził się pomysł stworzenia „damskich” kolekcji nart. A co odróżnia „damskie” narty od „męskich”? Przede wszystkim lżejsza konstrukcja i płyta oraz większa elastyczność w części dziobowej narty. Ponadto, specyficzne taliowanie, zapewniające łatwe skręty i płynną jazdę, która nie wymaga dużego nakładu siły. Co więcej, przesunięty nieco w przód punkt montażu wiązań ułatwia paniom inicjację skrętu, a lekko uniesiona płyta w okolicy pięty powoduje przesunięcie środka ciężkości, zapobiegając tym samym odchylaniu w tył podczas jazdy.
W tej grupie nart znajdą coś dla siebie początkujące i średnio zaawansowane amatorki narciarstwa, poszukujące sprzętu komfortowego, wybaczającego błędy i zapewniającego dobrą zabawę na stoku. Sprzęt ten nie rozczaruje również lepiej jeżdżących pań.
Może nie najważniejszą, acz istotną cechą nart damskich jest ich szata graficzna. Narty zdobią kolorowe paski, kwiatki, motylki, orientalne motywy, a nawet kryształki Swarovskiego. Firmy zatrudniają specjalnych kreatorów mody, aby wizualna strona narty była jak najbardziej atrakcyjna.
Dziś kolekcje sprzętu narciarskiego zaprojektowanego specjalnie dla kobiet znajdziemy w ofercie wszystkich, wiodących marek (Rossignol – serie Women Active, Women Adventure, Women Exhibition; Fischer – modele Vision z serii Woman; Voelkl – Attiva; Blizzard –Women; Atomic – Balanze; – K-2 Salomon). Na zdjęciach m.in. eleganckie i doskonałe narty dla kobiet, które lubią zwracać na siebie uwagę. Niepowtarzalną i szykowną grafikę zaprojektował dom Mody: Emilio Pucci. Na koniec ciekawostka - wykonane z drewna, ale pokryte pikowaną skórą narty firmy Chanel. Cena: 1 425 funtów, czyli około 8 265 zł. Do kupienia w wybranych salonach Chanel.
www.intersport.pl