Badania
UPS à la mode to dopiero początek całego projektu, którego efektem jest kolekcja torebek damskich, odpowiadających na potrzeby nowoczesnych kobiet. Pierwszym etapem projektu było poznanie torebkowego gustu statystycznej Polki. W badaniu instytutu Homo Homini i firmy UPS, wzięło udział ponad 1000 kobiet z całej Polski.
„Kosmos" na uczelnie i imprezę Najmłodsze biorące udział w badaniu dziewczyny najbardziej potrzebują uniwersalnej torebki, która pozwoli stylowo wyglądać na uczelni i wystrzałowo na wieczornej imprezie. Najczęściej nazywały swoją tę codzienną „kosmosem" i mówiły, że cechą bez której nie może się obyć damska torebka to trwałość. Co ciekawe, ponad 17 proc. respondentek w swoim „kosmosie" nosi również gaz do samoobrony i narzędzia, takie jak na przykład śrubokręt. Właśnie dla nich torebka powinna być modna (10 proc.), ale wcale nie rzucająca się w oczy (21 proc). Przedstawicielki tej grupy o wiele częściej są skłonne odejść od klasyki i zdecydować się np. na torbę płócienną (15 proc.).
Torebkowa proza życia Inne potrzeby mają kobiety łączące życie zawodowe i rodzinne - grupa wiekowa między 26 a 35 rokiem życia wyraźnie wyodrębniała się spośród innych swoimi oczekiwaniami. Dla nich w torebkach liczy się przede wszystkim wygoda (51 proc.). Ani jedna z respondentek w tym wieku nie powiedziała, że wadą może być wielkość torebki, co czwarta z nich uważa swoją torbę za niezbędnik, w którym nosi zakupy, kosmetyki (również te dla dziecka) ale również ładowarkę do telefonu i gazety (ponad 30 proc.).
„Przyjaciel" tkwi w szczegółach Dojrzałe, aktywne kobiety powyżej 35 roku bardziej zwracają uwagę na szczegóły. Dla nich torba to przyjaciel. Lubią ułatwienia typu: dodatkowe kieszonki, karabińczyki, łańcuszki (30 proc). Doceniają torebki wykonane ze skóry naturalnej (55 proc.) i z zamszu (20 proc.). Wybierają klasyczny kształt - 70 proc. z nich uważa, że torba powinna być w kształcie prostokąta, ale także częściej od innych deklarują, że torebka powinna się rzucać w oczy.
Kolekcja Torebek Idealnych, czyli UPS à la mode Połączenie funkcjonalności z estetyką, elegancji z praktycznością opanowała do perfekcji polska projektantka mody - Ania Kuczyńska. Dlatego to jej zostało powierzone stworzenie kolekcji idealnych torebek w oparciu o pełne sprzeczności wizje współczesnych kobiet.
- Pomysł stworzenia kolekcji torebek inspirowanych i konfrontowanych z opiniami Polek wydaje mi się bardzo interesujący. To dla mnie duże wyzwanie. Moda powinna nas wyróżniać, dawać poczucie komfortu i satysfakcji, wpisywać się w nasze potrzeby i nawyki - mówi Ania Kuczyńska.